Flash News
Tragjikomedia e AADF me Butrintin: Një i panjohur do të drejtojë bordin shkencor të fondacionit
Lejuan 37 ndërtime të paligjshme, dënohen dy kryeinspektorë dhe inspektorë të IMT në Bashkinë e Lushnjes
Posta e mëngjesit/ Me 2 rreshta: Çfarë pati rëndësi dje në Shqipëri
Makina përplas për vdekje këmbësorin në Fier, shoqërohet shoferi 20-vjeçar
Miratohet raporti, Kosova një hap më afër anëtarësimit në Këshillin e Evropës
Sot në Pragë prezantohet Komuniteti Politik Evropian, çfarë dimë për këtë nismë dhe pikëpyetjet
Më shumë se 40 liderë evropianë do të mblidhen sot në Pragë për takimin inaugurues të Komunitetit Politik Evropian (EPC), por mbetet e paqartë se çfarë përfaqëson dhe mund të arrijë kjo organizatë e re.
Ky takim i parë po mbahet vetëm pesë muaj pasi Emmanuel Macron foli për herë të parë komunitetin si një përgjigje ndaj luftës së Rusisë në Ukrainë dhe rishikimit gjeopolitik që shkaktoi në kryeqytetet evropiane.
Ky format i ri kishte për qëllim gjithashtu të qetësonte qarqet në dhomën e pritjes për anëtarësimin në BE, të cilat ishin turbulluara nga aplikimet e shpejta të Ukrainës, Moldavisë dhe Gjeorgjisë për t'u bashkuar pas pushtimit rus.
Kështu thuhet në analizën e Euronews, ndërsa kujtojmë se Shqipëria është një ndër ato vende që ka marrë statusin e vendit kandidat dhe tashmë pret të anëtarësohet në bllok.
Macron theksoi se EPC nuk duhet të jetë një alternativë ndaj pranimit, por përkundrazi të lejojë bashkëpunim më të thellë me vendet demokratike në të gjithë kontinentin.
Për Steven Blockmans, drejtor i kërkimit në Qendrën për Studime të Politikave Evropiane (CEPS), shpejtësia me të cilën u organizua ky takim tregon se ka "çështje këtu që i tejkalojnë mosmarrëveshjet dypalëshe dhe që kanë të bëjnë me të ardhmen e sigurisë evropiane”.
Ai gjithashtu tregon "Rusia dhe Bjellorusia se pjesa tjetër e Evropës në thelb është duke u bashkuar në mbrojtje të atij rendi evropian të sigurisë," shtoi ai.
Një forum i ri për të diskutuar të ardhmen e kontinentit
Shumica e komenteve të shkruara që nga njoftimi i Macron për Ditën e Evropës ka qenë mjaft pozitiv në lidhje me propozimin.
Shumica e vendeve evropiane tashmë i përkasin një ose disa organizatave duke përfshirë BE-në, aleancën ushtarake të NATO-s, Këshillin e Evropës, i cili synon të mbështesë të drejtat e njeriut dhe sundimin e ligjit në vendet e tij anëtare, dhe Organizatën për Siguri dhe Bashkëpunim në Evropë.
Moska u largua nga Këshilli i Evropës disa orë përpara një votimi për dëbimin e saj, ndërsa OSBE, vendimet e së cilës merren në bazë unanimitet, "është rrëmbyer në dy vitet e fundit nga Rusia dhe aleati i saj Bjellorusia, në adresimin e çështjeve të zgjidhjes së mosmarrëveshjeve të zgjidhjen e konfliktit”, sipas Blockmans.
Komuniteti Politik Evropian ose EPC, siç u parashikua nga Macron dhe Presidenti i Këshillit Evropian Charles Michel në fjalimet e fundit, në vend të kësaj do të ofronte hapësirë për diskutime politike dhe strategjike për të ardhmen e kontinentit.
"Ai me të vërtetë ka potencialin për të ndërtuar një forum të ri për shkëmbimin strategjik dhe politikëbërjen në një shkallë pan-kontinentale, gjë që është shumë ajo që kërkon situata gjeopolitike për momentin.
Pra, nëse ky Komunitet Politik Evropian bëhet një forum dhe një vend për politikëbërje, kjo në fakt u tregon fqinjëve të BE-së se është interesante të partneritet më ngushtë me BE-në, kjo do të krijojë më shumë stabilitet në fqinjësinë e BE-së", tha Daniela Schwarzer, drejtore ekzekutive për Evropën dhe Euroazinë në Open Society Foundations.
Ajo që ne dimë
Megjithatë, pak dritë është hedhur që nga fjalimi i Macron më 9 maj mbi formën dhe shtrirjen që komuniteti politik do të ketë përpara.
Një nga gjërat e pakta që është publikuar është lista e të ftuarve të pjesëmarrësve të ftuar me 44 emra.
Të 27 vendet e BE-së, çuditërisht, janë ftuar, si dhe vende të treta aktualisht në faza të ndryshme të anëtarësimit në BE - Shqipëria, Moldavia, Republika e Maqedonisë së Veriut, Mali i Zi, Serbia, Turqia dhe Ukraina, ose që kanë aspirata për t'u bashkuar me bllokun: Gjeorgjia dhe Kosova.
Këshilli Evropian, i cili bashkëorganizoi këtë takim të parë me Republikën Çeke, tha në letrën e ftesës se ky takim synon të sigurojë një platformë për "koordinim politik" duke i vendosur liderët "në baza të barabarta".
Kjo është me qëllim që të nxisë bashkëpunimin në fushat me interesa të përbashkëta dhe në këtë mënyrë të forcojë "sigurinë, stabilitetin dhe prosperitetin e Evropës në tërësi".
Udhëheqësit do të fillojnë duke u takuar në një seancë plenare, përpara se të ndahen për diskutime në tryezë të rrumbullakët që do të mbulojnë tema duke përfshirë paqen dhe sigurinë, energjinë dhe klimën, situatën ekonomike, apo migrimin. Më pas ata do të kenë mundësinë të mbajnë takime dypalëshe.
Ajo që ne nuk e dimë
Pothuajse gjithçka tjetër është për debat. Këshilli Evropian ka thënë tashmë, për shembull, se nuk do të ketë një deklaratë të përbashkët të lëshuar në fund të takimit për të përshkruar nëse udhëheqësit arrijnë një konsensus mbi temat e diskutuara ose për të ardhmen e vetë organizatës.
“Rezultati më i mirë i takimit të parë do të ishte, mendoj, të bien dakord për një lloj termi minimal të referencës, në të cilin kusht ata do të takohen përsëri, sepse ekziston një nevojë reale për të ripërcaktuar marrëdhëniet e BE-së me fqinjët e saj në një mënyrë të re", tha Schwarzer.
Si do të strukturohet
Rreziku është se ky takim mund të jetë pa një strukturë të duhur, si p.sh. një sekretariat që do të kryente punën administrative dhe do të organizonte takimet pasuese.
Këshilli i BE-së është i mendimit se drejtuesit e EPC duhet të takohen dy herë në vit. Skenari i kompromisit do të ishte që ai të modelohet në bazë të G20-ës me samite të organizuara me rotacion nga secili vend pjesëmarrës, ku pritësi do të alternohet midis një shteti anëtar të BE-së dhe një vendi të tretë.
Si do të merren vendimet
Ekziston gjithashtu një çështje e buxhetit dhe nëse duhet të ketë apo jo një buxhet të përbashkët parash për të paguar për projektet e ndryshme që mund të ndërmerren ose nëse vendet thjesht duhet të vendosin në varësi të interesave të tyre.
Dhe kjo çon në mënyrën se si merren vendimet: A duhet të merren si një grup prej më shumë se 40 vetash apo duhet të lejohen të ashtuquajturat "koalicione të vullnetarëve" të vazhdojnë me projektet e tyre?
Shumë do të varet gjithashtu nga lloji i votimit që kërkohet për marrjen e vendimeve: unanimiteti ose shumica e cilësuar.
Kjo është aktualisht subjekt i shumë kërkimeve në BE, ku vendimet për politikën e jashtme, duke përfshirë sanksionet, si dhe për mbrojtjen, anëtarësimin dhe buxhetin kërkojnë mbështetjen e secilit shtet anëtar. Kritikët e votimit të unanimitet thonë se kjo e ka bërë bllokun të ngadalshëm për t'u përshtatur dhe për t'iu përgjigjur krizave dhe disa liderë kanë bërë thirrje tani për një rishikim të traktateve për të hequr këtë rregull.
"Unë mendoj se nuk duhet të ketë ambicie për të organizuar gjithçka në grupe me mbi 40 vende," tha Schwarzer.
Kriteret për përfshirje
Por edhe cilat vende duhet të përfshihen dhe mbi çfarë baze është e paqartë.
Vendet kandidate për në BE, për shembull, pritet të mbështesin një linjë të ngjashme në politikën e jashtme, veçanërisht kur bëhet fjalë për sanksionet. Megjithatë, Serbia, e cila ka negociuar anëtarësimin në BE që nga viti 2014, deri më tani ka refuzuar të vendosë ndonjë sanksion ndaj Moskës për pushtimin e saj në shkallë të plotë të Ukrainës.
Për Schwarzer "një kusht për vlerat themelore të mishëruara në traktatet e BE-së, Kartën e të Drejtave të Njeriut, të Këshillit të Evropës, dhe pjesëmarrja në politikën e sanksioneve ndaj Rusisë duhet të jetë një parakusht."
Ndërkohë, Blockmans argumentoi se lista e pjesëmarrësve të ftuar tregon se "referencat fillestare të Macron për të bashkuar kombet demokratike të Evropës rreth tryezës gjithashtu kanë mbetur prapa, përndryshe, nuk do të shiheshin liderët e Azerbajxhanit, potencialisht edhe të Turqisë, rreth tryezë" dhe se fokusi i EPC po kalon nga një aleancë demokratike në një aleancë gjeopolitike.
"Dhe, sigurisht, gjeopolitika nuk përcaktohet domosdoshmërisht në përputhje me liritë themelore dhe demokracinë, por në termat e fuqisë dhe aftësisë për të ushtruar pushtet," theksoi ai.