
Flash News
Mbytet turistja në kanionin e Langaricës në Permet
Emri/ Identifikohet 22-vjeçari që u mbyt në lumin Mat
Tensionet në Veri, Vuçiç kërkon ndihmë nga Erdogan
Mbytet një person në lumin Mat, kërkohet ndihma e palombarëve për nxjerrjen e viktimës
U rrëzua teksa po punonte në hotel, humb jetën 62-vjeçari në Sarandë
Analiza e BIRN: Siguria si alibi e marrëveshjes monopoliste për rritjen e çmimit të patentave
Artani, një 45-vjeçar nga Saranda, e dinte që tetorin e vitit të kaluar që mund të kishte një rritje të çmimit të patentave dhe nuk humbi kohë. I informuar nga një i njohur i tij që punonte në autoshkollë, ai u regjistrua menjëherë në kursin e shoferit për ta përfituar atë me çmimin e pandryshuar.
Artani nuk është i vetmi që u shqetësua nga rritja e çmimeve. Një vëzhgim i kryer nga BIRN në disa prej autoshkollave evidentoi se muajt e fundit ka pasur dyndje në dyert e zyrave të tyre për t’u regjistruar në kursin e patentës.
Edhe në poliklinikat e qyteteve kishte radhë të gjata, pasi qytetarë të shumtë kërkonin të pajiseshin me raportet mjekësore të nevojshme për t’u regjistruar në autoshkollë.
Fluksi i madh erdhi si pasojë e një marrëveshjeje monopoliste të nënshkruar në mesin e muajit shkurt mes Drejtorisë së Përgjithshme të Shërbimeve të Transportit Rrugor, Drejtorisë së Përgjithshme të Tatimeve dhe dy shoqata të autoshkollave që synonte rritjen e çmimit të patentës, ose siç e cilësojnë këto institucione, “vendosjen e çmimit dysheme për këtë shërbim”.
Marrëveshja u konsiderua e paligjshme nga Autoriteti i Konkurrencës, e cila vlerësoi se ‘kufizonte, pengonte apo shtrembëronte konkurrencën në treg”. Megjithatë, firmëtarët nuk duken se kanë bërë një hap pas.
Sipas marrëveshjes, shërbimi i autoshkollës parashikohej të rritej nga dy deri në tre herë në varësi të kategorive – duke e futur Shqipërinë në listën e vendeve me çmimin më të lartë të marrjes së lejes së drejtimit në raport me pagat.
Leja më e zakonshme e drejtimit është ajo e klasit B dhe një kursant tashmë paguan rreth 45.000 lekë pa përfshirë kartonin apo dokumentet e tjera shëndetësore, por kjo kosto parashikohej që të rritej në 85.000 Lekë.
Autorët e marrëveshjes për autoshkollat e justifikojnë vendimin me rritjen e çmimeve, me kaosin e tregut të autoshkollave dhe me rritjen e sigurisë.
Tonin Gjinaj nga Shoqata Kombëtare e Autoshkollave, një prej bashkëfirmosësve të marrëveshjes, thotë se autoshkollat nuk janë kartel dhe nuk fiksojnë çmime, por i konsideron çmimet e propozuara si kostot reale të aktivitetit të tyre.
Gjinaj përshkroi gjithashtu një treg kaotik të autoshkollave, të cilat nuk e bëjnë të plotë programin mësimor teorik dhe praktik.
Duke argumentuar në favor të marrëveshjes, Gjinaj thotë se situata në sektorin e autoshkollave është në gjendjen e saj më të keqe “dhe ka prekur fundin”.
“Ky sektor është i degraduar, ka shumë evazion fiskal dhe tregu nuk është i formalizuar, por punojnë sekserët dhe mashtruesit,” tha Gjinaj për BIRN.
Gjinaj deklaroi gjithashtu se programi mësimor për marrjen e patentës është i mangët, pasi kostot janë të larta dhe shumë autoshkolla dalin me humbje. “Në fund të muajit ne dalim me zero, nuk kemi mundësi të blejmë një mjet, nuk kemi të paguajmë taksat,” shtoi ai.


Përtej gjendjes ekonomike të autoshkollave, në përpjekje për të argumentuar marrëveshjen e arritur dhe rritjen e çmimeve, kreu i DPSHTRR, Blendi Gonxhe dhe shoqatat, pretenduan se kishin në mendje sigurinë rrugore.
Ata pretenduan se shoferët e rinj dhe të patrajnuar siç duhet janë shkaktarët e aksidenteve më të shumta në vend – pretendim i cili nuk mbështetet nga të dhënat zyrtare mbi aksidentet.
Në 5 vitet e fundit, numri i shoferëve të rinj me deri 3 vjet eksperiencë në timon të përfshirë në aksidente thuajse ka mbetur i pandryshuar me një mesatare prej 245 aksidente në vit. Numri i aksidenteve me përfshirje të shoferëve me 3 deri në 9 vite në drejtim është në rënie nga viti 2018. Ndërkohë për numrin më të madh të aksidenteve duket se janë fajtorë ata që kanë mbi 9 vite në drejtim të mjeteve.
Për ekspertët e sigurisë rrugore, problemi nuk janë shoferët e rinj dhe rritja e çmimit jo domosdoshmërisht rrit dhe cilësinë e mësimdhënies në autoshkolla.
“Ndikimi i çmimit në raport me sigurinë rrugore është i vogël,” tha në një intervistë në RTSH Artur Sulçe, kreu i Shoqatës së Ekspertëve, Rikonstruksionistëve dhe Vlerësuesve të Dëmeve në Aksidente Rrugore.
Pas vendimit të Komisionit të Konkurrencës, kreu i Drejtorisë së Transporteve, Blendi Gonxhe tha se marrëveshja nuk kishte fuqi detyruese, por la të kuptohej se nuk do të hiqte dorë.
“Reforma në tregun e Autoshkollave, formalizimi, fiskalizimi, stadardizimi nuk ndalet e do shkojë deri në fund,”, shkroi Gonxhe, duke përdor gërma kapitale për fjalën “nuk ndalet,”./ Monitor
Të fundit



Profesori amerikan: SHBA-të mbështesin 100% Vuçiç
31 Maj 2023, 21:41
Arrestimi i Fredi Belerit/ Ministri i Jashtëm grek takim me Olta Xhaçkën
31 Maj 2023, 21:25


Kundërshtarë të “betuar”, Luizi publikon foton e rrallë me Olta Gixharin
31 Maj 2023, 20:51
Protestat në veri, plagoset një zyrtar i policisë së Kosovës
31 Maj 2023, 20:32


Tensionet në Veri, Lleshaj kundër Ramës: Kritikat për Kurtin, të turpshme!
31 Maj 2023, 20:22

Mbytet turistja në kanionin e Langaricës në Permet
31 Maj 2023, 19:56

BIRN: Qeveria miraton projektligj për përdorimin e ndërtimeve të konfiskuara
31 Maj 2023, 19:36
Aktori Benedict Cumberbatch sulmohet me thikë nga një i panjohur
31 Maj 2023, 19:31

"Puthjet në buzë me fëmijët", teoria e David Beckham
31 Maj 2023, 19:16



Sia rrëfen se vuan nga çrregullime të spektrit të autizmit
31 Maj 2023, 18:44
Emri/ Identifikohet 22-vjeçari që u mbyt në lumin Mat
31 Maj 2023, 18:32


Trazirat në Zveçan/ Jepet masa e sigurisë për dy serbët e arrestuar
31 Maj 2023, 18:11
Projektit të urës së madhe të Kukësit nuk i duket fundi
31 Maj 2023, 18:05
Tensionet në Veri, Vuçiç kërkon ndihmë nga Erdogan
31 Maj 2023, 18:02


Konfirmon Macron: Nesër takim me Osmanin, Vuçiç dhe kancelarin gjerman
31 Maj 2023, 17:32
Vera 'harron të vijë', qershori me reshje shiu dhe shtrëngata
31 Maj 2023, 17:24


Rama: Takova Macron në Bratislavë, prekën me thellësi temat e rajonit
31 Maj 2023, 16:50
U rrëzua teksa po punonte në hotel, humb jetën 62-vjeçari në Sarandë
31 Maj 2023, 16:37
Cindy Marina publikon si rrallë herë foto me Genar Topallin
31 Maj 2023, 16:33

Tensionet në Veri të Kosovës, përfundon protesta në Zubin Potok
31 Maj 2023, 16:25
Një krizë që nuk e ka prodhuar Albin Kurti
31 Maj 2023, 16:21
Nesër provimi i parë i maturës, maturantët do të monitorohen me kamera
31 Maj 2023, 16:06

Aksident i trefishtë në aksin rrugor “Milot-Lezhë”, disa të plagosur
31 Maj 2023, 15:41




Atentati ndaj prokurorit, SPAK kërkon burgim të përjetshëm për Redjan Rrajën
31 Maj 2023, 15:13



Credins Bank çel ekspozitën “Arti në rrugëtimin tonë”
31 Maj 2023, 14:42






Al Pacino në pritje të fëmijës së katërt me të dashurën 53 vite më të re
31 Maj 2023, 13:36

Këlliçi: Po dorëzojmë dokumente për manipulimin e zgjedhjeve
31 Maj 2023, 13:32
Konjufca: Ndërkombëtarët po e keqkuptojnë Kosovën
31 Maj 2023, 13:15
Getinjo dhe Viven u ribashkuan sepse do bëhen prindër?
31 Maj 2023, 13:09








Mbyllja e Albanologjisë qokë për Gjinushin? Gazetarja “zë ngushtë” Kushin
31 Maj 2023, 11:54

Qeveria miraton shkrirjen e Akademisë së Studimeve Albanologjike
31 Maj 2023, 11:45















Më shumë leje ndërtimi për 2022-shin, kryeson Durrësi dhe Tirana
31 Maj 2023, 09:34








