Flash News
Paraqitet në SPAK, ish-ministri dhe deputeti socialist, Nasip Naço
Posta e mëngjesit/ Me 2 rreshta: Çfarë pati rëndësi dje në Shqipëri
E rëndë në Krujë/ 42 vjeçarja futi në qese dhe hodhi në lumë foshnjën e porsalindur në shtëpi
Presidenti Begaj dekreton ligjin për zonat e mbrojtura
Mbytet në ujin e shatërvanit një i mitur afgan në Shëngjin
Qendra për Aviacionin analizon koncesionarin e ri të Rinasit: Kastrati do ndihmojë kalimin e aeroportit në kontrollin e qeverisë
Kastrati group” është aksioneri 100% i “Tirana International Airport”, që menaxhon koncesionin e aeroportit ndërkombëtar “Nënë Tereza”.
Kastrati do të paguajë 71 milionë euro drejt koncesionarit të TIA. Marrëveshja mes Kastratit dhe koncesionarit është nënshkruar më 1 dhjetor 2020.
Ky rast ka marrë vëmendjen e CAPA, Qendra për Aviacionin, i cili i ka dedikuar një artikull ndryshimit të koncesionarit, nga kompania kineze tek një konglomerat lokal me lidhje të forta me qeverinë, siç citohet në shkrim.
Sipas analizës, Kastrati ka lidhje të ngushta me qeverinë dhe do të ndihmojë në mënyrë të pashmangshme kalimin e këtij aeroporti përsëri në kontrollin e qeverisë duke mbajtur transaksionet e ardhshme brenda Shqipërisë.
Pjesë nga shkrimi:
Performanca e Aeroportit Rinas të Tiranës gjatë dekadës së fundit ose më shumë rriti trafikun e pasagjerëve në mënyrë të qëndrueshme që kur u koncesionua për herë të parë në 2005, pasi turizmi në Shqipëri është rritur gjithashtu.
Megjithëse të dhënat e disponueshme të trafikut tregojnë se vetëm në një nga vitet 2009-2019 (2012) kishte rritje negative të udhëtarëve. Në të gjitha vitet e tjera ajo varionte nga një ulje e ulët prej + 3% në + 19,8%, dhe me një normë mesatare rritjeje gjatë atyre 11 viteve prej + 9,4%. Ka pak aeroporte në Evropë që mund të mburren me atë qëndrueshmëri të rritjes.
Aeroporti i Tiranës Rinas u përshkrua si "një koncesion model" dhe se ai mund të "konsiderohej një histori suksesi". (Raporti i analizës së CAPA, korrik-2015)
Pas një ndryshimi të koncesionarit, që përfshinte një ndërmarrje të përbashkët kineze, duke përfshirë një fond të madh ndërkombëtar, koncesioni ka ndryshuar përsëri duart.
Këtë herë aeroporti po ‘kthehet në shtëpi’ tek një konglomerat lokal me lidhje të forta me qeverinë.
Grupi Shqiptar Kastrati, i quajtur me emrin e një prej fiseve origjinale të vendit, fitoi koncesionin e menaxhimit për Tiranën (kryeqytetin) Aeroportin Rinas nga Real Fortress Private Limited (China Everbright) në fillim të Dhjetorit-2020. Transaksioni ishte vlerësuar në 71 milion EUR.
Kastrati është grupi më i madh në Shqipëri. Aktivitetet e saj përfshijnë shitjen e naftës dhe karburantit, por vitet e fundit ajo ka është zgjeruar kryesisht në sigurime, ndërtim dhe sektorin e turizmit. Grupi është i njohur për qasjen e favorshme të qeverisë ndaj projekteve të saj. Në 2019 qarkullimi vjetor i grupit arriti në rreth 730 milion EUR, duke shënuar vitin e tij më të mirë historik, dhe pas një rritje në të ardhura me rreth 5%.
A është blerja e koncesionit të Kastrati një kthim prapa drejt pronësisë së sektorit publik?
China Everbright gjithsesi ishte afër përfundimit të saj dhe u përball me disa vite të vështira duke u përpjekur të rifitonte trafikun e humbur.
A është rikthyer në sektorin publik herët siç do të ishte bërë në bazë të marrëveshjes fillestare? Në një farë mënyre, ndoshta.
Themeluar nga Shefqet Kastrati rreth të njëjtës kohë me koncesionin origjinal të Hochtief në aeroport, Kastrati është një konglomerat privat i listuar me interesa që variojnë nga nafta te shitjet e makinave në pasuri të paluajtshme deri në turizëm, por ka lidhje të ngushta me qeverinë. Kjo do të ndihmojë në mënyrë të pashmangshme kalimin e këtij aeroporti të suksesshëm përsëri në kontrollin e qeverisë duke mbajtur transaksionet e ardhshme brenda Shqipërisë.
Kastrati merr përsipër një aeroport në gjendje të mirë, me përjashtim të linjave të gjata dhe të aleancës.