Flash News
Gjykojeni protestën nga kundërshtarët
Aksident në Greqi, ndërron jetë 16-vjeçari shqiptar
Protesta trazon PS-në/ Zegjineja e ‘meme-ve’ sulmon influenceren: Shëmtirë, diote. Balla kapet me Reuters
Vrasja në Paskuqan/ Autori është gjurmuar deri në Bovillë, ka braktisur mjetin
Publikoi tezën e Letërsisë 20 minuta pas nisjes së provimit, përjashtohet maturanti në Kukës
Rreziku i jetës së ulur dhe roli i kakaos, si mund t’i mbrojmë enët e gjakut

Shumë studime shkencore kanë nxjerrë në pah rreziqet e një jete kryesisht ulur, ku kalohen orë të tëra pa lëvizje, me aktivitet minimal fizik. Jetesa e ulur është lidhur me një rrezik të shtuar për presion të lartë të gjakut dhe sëmundje të zemrës.
Rritja e aktivitetit fizik mbetet rekomandimi kryesor për të zbutur pasojat e këtij stili jetese. Megjithatë, edhe ata që ushtrojnë rregullisht nuk eliminojnë plotësisht rrezikun kardiovaskular.
Një studim i botuar në The Journal of Physiology tregoi se 2 orë ulje e pandërprerë ndikuan negativisht në funksionin e enëve të gjakut tek të rinjtë meshkuj, pavarësisht nga gjendja e tyre fizike: efektet ishin të njëjta tek pjesëmarrësit me formë fizike të lartë dhe mesatare.
Ky përfundim shqetëson, duke marrë parasysh stilin modern të jetesës, ku të rinjtë kalojnë rreth 6 orë në ditë ulur, një rritje prej 18% gjatë 20 viteve të fundit.
Kakaoja si “shpëtim” ushqyes
Për të kuptuar nëse ndërhyrjet dietike mund të ndihmojnë, studiuesit dhanë pjesëmarrësve një pije kakaoje me përmbajtje të lartë flavanolesh (695 mg përbërës ushqyes natyral) ose një pije me përmbajtje të ulët flavanolesh. As pjesëmarrësit, as studiuesit nuk e dinin se kush kishte marrë cilën pije deri në përfundim të studimit.
Duke matur mënyrën se si zgjerohen arteriet si përgjigje e rrjedhjes së gjakut, studiuesit vëzhguan shëndetin vaskular të dy arterieve: brachiale dhe femorale. Pas 2 orësh uljeje, funksioni i enëve të gjakut u ul ndjeshëm në të dy grupet, pavarësisht nga gjendja e tyre fizike.
Edhe uljet e vogla kanë rëndësi: një ulje prej vetëm 1% në zgjerimin e arterieve mund të përkthehet në rreth 9% rrezik më të lartë për sëmundje zemre me kalimin e kohës. Pra, edhe pse ushtrimi jep përfitime afatgjata për zemrën, ai nuk mbron trupin nga efektet e menjëhershme të uljes së gjatë në rrjedhën e gjakut. Studiuesit sqaruan se gjendja fizike nuk ofron “asnjë mbrojtje”.
Si vepron kakaoja
Kur pjesëmarrësit konsumuan kakao me përmbajtje të lartë flavanolesh, enët e tyre të gjakut ruajtën funksionin normal gjatë gjithë dy orëve të uljes dhe, në disa raste, përmirësuan pak funksionin.
Ndryshe nga aktiviteti fizik, i cili ndihmon duke rritur rrjedhjen e gjakut, flavanolesh duket se veprojnë në nivel molekular: përmirësojnë prodhimin e oksidit nitrik, një përbërës që mban enët e gjakut elastike, dhe ulin nivelin e endotelines-1, e cila shkakton tkurrjen e tyre.
Sasia e flavanolesh e përdorur në studim nuk është e madhe. Doza të ngjashme gjenden në një filxhan kakaoje pa sheqer, çokollatë të zezë me përqendrim të lartë kakaoje, ose në disa racione çaji jeshil, boronicash ose mollësh. Studiuesit përdorën kakao pa sheqer ose yndyrë shtesë, gjë që mund të ketë ndikuar ndjeshëm në rezultatet për shëndetin.
Çështja e presionit të gjakut
Megjithëse kakao ruante funksionin e enëve të gjakut, nuk pengonte rritjen e presionit diastolik: pas 2 orësh uljeje, presioni diastolik i pjesëmarrësve u rrit 2,4–5,8 mmHg, pavarësisht nga gjendja fizike ose marrja e flavanolesh.
Ky është shqetësues, pasi tek të rinjtë, presioni diastolik është një tregues më i fortë i rrezikut të vdekshmërisë sesa presioni sistolik. Disa pjesëmarrës arritën edhe nivele para-hipertensive. Studiuesit sugjerojnë se për të luftuar këtë efekt mund të nevojitet suplementim i flavanolesh në kohë të gjatë, jo vetëm një dozë e vetme.
Si ta përdorim në praktikë
Studimi përfshiu vetëm meshkuj të rinj 18–45 vjeç, pradaj rezultatet mund të mos vlejnë për gra ose të moshuar. Gjithashtu, seancat uljeje zgjatën vetëm 2 orë, shumë më pak se koha mesatare e uljes së shumicës së të rriturve. Megjithatë, përfundimi është i qartë: aktiviteti fizik vetëm nuk kompenson plotësisht dëmin nga ulja e gjatë.
Kjo nuk do të thotë që duhet të zëvendësoni ushtrimet me çokollatë. Por kombinimi i pushimeve aktive me ushqime të pasura me flavanolesh mund të ofrojë një mbrojtje të dyfishtë. Ushqimi i zgjuar mund të ndihmojë në ruajtjen e shëndetit të arterieve kur aktiviteti fizik nuk është i mundur.
Të fundit
"Rama jepe dorëheqjen!”, mijëra protestues vijojnë marshimin në rrugët e Tiranës
9 Qershor 2026, 22:30
Pas tri orësh para Kryeministrisë, protestuesit nisin marshimin nëpër rrugët e Tiranës
9 Qershor 2026, 20:53
Aktori i njohur nga protesta: Ika nga Shqipëria sepse nuk doja të shisja shpirtin
9 Qershor 2026, 20:32
“Vetëm hëna të ka ngel pa vjedh”, mesazhe të forta ndaj qeverisë me pankartat pikante
9 Qershor 2026, 20:12
Meçollari akuza nga protesta: Në Palasë dhe Dhërmi është tjetërsuar mjedisi
9 Qershor 2026, 19:38
Reuters: Brukseli kritikon Tiranën për Zvërnecin, mjedisi kusht për anëtarësimin në BE
9 Qershor 2026, 19:19
Gjykojeni protestën nga kundërshtarët
9 Qershor 2026, 18:20
Pas katër seancash, Ilir Beqaj përmbyll kërkesat paraprake
9 Qershor 2026, 18:11
OKB mesazh për Iranin, Libanin dhe Gazën: Respektoni armëpushimet
9 Qershor 2026, 17:06
10 ditë që tronditën “sistemin”
9 Qershor 2026, 16:53
Operacion anti-drogë në pesë qytete të Kosovës, 5 të arrestuar
9 Qershor 2026, 16:44
Aksident në Greqi, ndërron jetë 16-vjeçari shqiptar
9 Qershor 2026, 16:25
Komisioni Evropian: Ministri i Mjedisit na tha se punimet janë pezulluar në Zvërnec!
9 Qershor 2026, 16:14
Rama 'përplaset' me gazetaren rumune: U kanë bllokuar trurin!
9 Qershor 2026, 16:13
“Revolucioni i Flamingove” përplas Ramën me Iranin
9 Qershor 2026, 15:56
Ky është Armand Shakaj, i dyshuar si autor i zhdukjes së Eglant Koçit
9 Qershor 2026, 15:30
Senatori demokrat Bernie Sanders: Populli po i thotë JO oligarkisë globale në Shqipëri!
9 Qershor 2026, 15:17
Paqja globale, në rënie për të 12-in vit radhazi, Shqipëria renditet e 36-ta në botë
9 Qershor 2026, 14:47
Prokuroria e Vlorës sekuestron 5 mln euro pasuri
9 Qershor 2026, 14:29
Foto/ Dyshohet se u rrëmbye, kjo është fotoja e fundit 34-vjeçarit para zhdukjes
9 Qershor 2026, 14:20
Kopjac i Vuçiçit dhe në krizë
9 Qershor 2026, 14:11
Zhdukja e Eglant Koçit, arrestohet një person me urdhër të Prokurorisë
9 Qershor 2026, 13:23
Protesta përplas Ramën me mediat botërore, rreziku i krizës së imazhit!
9 Qershor 2026, 13:01
Dhunuan drejtorin e AKU-së në Shkodër, arrestohet njëri prej autorëve
9 Qershor 2026, 12:43
Eksperti i sigurisë ngre alarmin: Grupet kriminale strehohen në zonat e Kamzës!
9 Qershor 2026, 12:36
Vrasja në Paskuqan/ Autori është gjurmuar deri në Bovillë, ka braktisur mjetin
9 Qershor 2026, 12:24
Kush e komandon sot Edi Ramën?!
9 Qershor 2026, 12:14
Rama del 'blof'/ Si po i përqafojnë turistët e huaj protestat në Shqipëri
9 Qershor 2026, 12:00
Si e bindi Rama Perëndimin se fati i Shqipërisë lidhet me emrin e tij
9 Qershor 2026, 11:20
Berisha në konferencën e EPP: Shqipëria ndodhet në sallën e urgjencës
9 Qershor 2026, 10:27
Nga kullat te lumenjtë: kostoja e padukshme e etheve të ndërtimit
9 Qershor 2026, 10:04
Operacioni në Vlorë, zbardhen emrat e 6 të arrestuarve
9 Qershor 2026, 09:44
Këmbimi valutor, me sa shiten dhe blihen monedhat e huaja sot
9 Qershor 2026, 09:26
Transmetoi 'live' protestën, Balla sulmon Reuters: Kanë hall tjetër, jo Shqipërinë
9 Qershor 2026, 09:13
Policia zbarkon në Vlorë, disa të arrestuar, mes tyre një i kërkuar ndërkombëtarisht
9 Qershor 2026, 08:56
Horoskopi, njihuni me parashikimin e yjeve
9 Qershor 2026, 08:40
Shpopullimi alarmant/ Në një vit, Shqipërisë i ikin 33 mijë të rinj
9 Qershor 2026, 08:28
Mot i paqëndrueshëm dhe vranësira, parashikohen reshje shiu në disa zona
9 Qershor 2026, 07:59
Posta e mëngjesit/ Me 2 rreshta: Çfarë pati rëndësi dje në Shqipëri
9 Qershor 2026, 07:45
Kritikoi Ramën, Zegjine Çaushi sulmon influenceren: Të bësh ironi ti shëmtirë...
8 Qershor 2026, 22:37
Nard Ndoka jep lajmin: Sali Berishës i është hequr “non grata”
8 Qershor 2026, 21:59
Rekord firmash në peticionin “Rama Out”, mbi 1 mln e 700 mijë nënshkrime nga shqiptarët
8 Qershor 2026, 20:59
Notarja Eva Buzo i bashkohet protestës: Jeni frymëzues, bota po e dëgjon zërin tuaj!
8 Qershor 2026, 20:48
Kaja Kallas propozon diplomaten portugeze si ambasadore të BE-së në Shqipëri
8 Qershor 2026, 20:28
Shqiptarët kërkojnë dorëheqjen e Ramës, Reuters raporton “live” protestën nga Tirana
8 Qershor 2026, 19:07
35-vjetori i PS-së, Rama pritet me protesta në Shkodër
8 Qershor 2026, 18:07
Tensione mes Iranit dhe Izraelit, BE: Rajoni i bllokuar mes luftës dhe armëpushimeve
8 Qershor 2026, 17:42
Shi dhe rrëshqitje dherash në aksin Moglicë–Gramsh, kufizohet qarkullimi në një krah
8 Qershor 2026, 17:21
Mosha e pensionit akoma më e vështirë se jeta në punë
8 Qershor 2026, 17:03
Zgjedhjet në Kosovë, asambleja parlamentare e KE: Pati ndërhyrje nga Serbia
8 Qershor 2026, 16:54
Euro e nis javën në rënie të mëtejshme, zbret drejt pragut të 95 lekëve
8 Qershor 2026, 16:34
Sondazh/ A mendoni se protestat e fundit kanë dëmtuar imazhin e qeverisë Rama?
8 Qershor 2026, 16:22
Boçi: Mazhoranca po bllokon debatin për ligjin që ndalon propagandën gjinore tek fëmijët
8 Qershor 2026, 16:15
Vrasja në Kamëz, autori qëlloi me 10 plumba, në shënjestër ishte edhe shoku i viktimës
8 Qershor 2026, 16:07
Nga kullat te lumenjtë/ Kostoja e padukshme e etheve të ndërtimit
8 Qershor 2026, 15:56
Miratohet në parim amnistia penale, 380 të dënuar lirohen mënjëherë
8 Qershor 2026, 15:11
Abuzimet me fondet “SASPAC”, Apeli lë në burg Ilir Beqajn
8 Qershor 2026, 14:58
FIFA ndryshon traditën historike, ja si do të prezantohen skuadrat në Botërorin 2026
8 Qershor 2026, 14:46
U vra pas një konflikti në Kamëz, ky është 27-vjeçari që u nda nga jeta
8 Qershor 2026, 14:43
Të shtëna me armë zjarri në Velipojë
8 Qershor 2026, 14:38