Flash News

POLITIKOFF

Të adhurueshme apo thjesht të çuditshme? Si pushtuan botën kukullat Labubu

Të adhurueshme apo thjesht të çuditshme? Si pushtuan botën

Pavarësisht nëse mendoni se janë të lezetshme, të shëmtuara apo thjesht të çuditshme, ka shumë mundësi që të keni dëgjuar për kukullat me qime që janë bërë një sensacion global - Labubu.

E lindur si përbindësh, krijesa e ngjashme me elf nga prodhuesi kinez i lodrave Pop Mart tani është një blerje virale. Dhe nuk i mungojnë mbështetësit e famshëm: Rihanna, Dua Lipa, Kim Kardashian dhe Lisa e Blackpink. Njerëzit e zakonshëm janë po aq të fiksuar - nga Shangai në Londër, radhët e gjata për të blerë kukullën kanë bërë bujë, ndonjëherë duke u shndërruar edhe në sherre.

"Ke një ndjesi të tillë arritjeje kur je në gjendje ta arrish atë mes një konkurrence kaq të ashpër", thotë fansja e deklaruar Fiona Zhang.

Magjepsja e botës me Labubu-n pothuajse ka trefishuar fitimet e Pop Mart-it vitin e kaluar - dhe, sipas disave, madje ka aktivizuar fuqinë e butë kineze, e cila është dëmtuar nga pandemia dhe një marrëdhënie e tendosur me Perëndimin.

Pra, si arritëm këtu?

Çfarë është saktësisht Labubu?
Është një pyetje që ende shqetëson shumë - dhe madje edhe ata që e dinë përgjigjen nuk janë plotësisht të sigurt se mund ta shpjegojnë këtë çmenduri.

Labubu është si një personazh fiktiv ashtu edhe një markë. Vetë fjala nuk do të thotë asgjë. Është emri i një personazhi në serinë e lodrave "The Monsters" të krijuar nga artisti i lindur në Hong Kong, Kasing Lung.

Fytyrat prej vinili janë të bashkangjitura në trupa prej pelushi dhe vijnë me një pamje karakteristike - veshë të mprehtë, sy të mëdhenj dhe një buzëqeshje djallëzore që tregon saktësisht nëntë dhëmbë.  

Sipas faqes zyrtare të internetit të shitësit me pakicë, Labubu është "zemërmirë dhe gjithmonë dëshiron të ndihmojë, por shpesh aksidentalisht arrin të kundërtën".

Kukullat Labubu janë shfaqur në disa seri të "The Monsters", të tilla si "Big into Energy", "Have a Seat", "Exciting Macaron" dhe "Fall in Wild".

Marka Labubu ka edhe personazhe të tjerë nga universi i saj, të cilët kanë frymëzuar kukullat e tyre të njohura - të tilla si udhëheqësja e fisit Zimomo, i dashuri i saj Tycoco dhe shoqja e saj Mokoko.

Për syrin e patrajnuar, disa nga këto kukulla janë të vështira për t'u dalluar nga njëra-tjetra. Njohësit do ta dinin, por fama e Labubu-s me siguri është përhapur, me ekzemplarë të tjerë në familje që fluturojnë gjithashtu nga raftet.

Si u bë Labubu global?
Përpara se bota të zbulonte Labubu, fama e tyre ishte e kufizuar në Kinë. Ata filluan të bëheshin hit pikërisht kur vendi doli nga pandemia në fund të vitit 2022, sipas Ashley Dudarenok, themeluese e firmës kërkimore ChoZan të fokusuar në Kinë.

"Pas pandemisë, shumë njerëz në Kinë ndjenë se donin të shpëtonin emocionalisht... dhe Labubu ishte një personazh shumë simpatik, por kaotik," thotë ajo. "Ai mishëronte atë anti-perfeksionizëm."

Interneti kinez, i cili është i madh dhe konkurrues, prodhon shumë trende virale që nuk globalizohen. Por ky i fundit u bë dhe popullariteti i tij u përhap shpejt në Azinë Juglindore fqinje.

Fiona, e cila jeton në Kanada, thotë se dëgjoi për herë të parë për Labubu nga shoqet filipinase në vitin 2023. Atëherë filloi t'i blinte - ajo thotë se i gjen të lezetshme, por popullariteti i tyre në rritje është një tërheqje e madhe: "Sa më popullore të bëhet, aq më shumë e dua.

"Burri im nuk e kupton pse unë, dikush në të 30-at, do të isha kaq e fiksuar pas diçkaje të tillë, si të kujdesesha se cilën ngjyrë të blija."

Ndihmon fakti që është gjithashtu i përballueshëm, shton ajo. Edhe pse kërkesa në rritje ka rritur çmimet në tregun e dorës së dytë, Fiona thotë se çmimi origjinal, i cili varionte nga 25 dollarë kanadezë (18 dollarë; 14 paund) në 70 dollarë kanadezë për shumicën e kukullave Labubu, ishte "i pranueshëm" për shumicën e njerëzve që ajo njeh.

Popullariteti i Lababu u rrit ndjeshëm në prill 2024, kur superylli i K-pop-it me origjinë nga Tajlanda, Lisa, filloi të postonte foto në Instagram me kukulla të ndryshme Labubu. Dhe më pas, personazhe të tjerë të famshëm globalë i shndërruan kukullat në një fenomen ndërkombëtar këtë vit.

Këngëtarja Rihanna u fotografua me një lodër Labubu të kapur në çantën e saj Louis Vuitton në shkurt. Influencuesja Kim Kardashian ndau koleksionin e saj prej 10 kukullash Labubu me ndjekësit e saj në Instagram në prill. Dhe në maj, ish-kapiteni i futbollit të Anglisë, Sir David Beckham, gjithashtu postoi në Instagram një foto të një Labubu, të cilën ia kishte dhënë vajza e tij.

Tani kukullat ndihen të kudondodhura, të dukshme rregullisht jo vetëm në internet, por edhe te miqtë, kolegët apo kalimtarët.

Çfarë fshihet pas obsesionit me Labubu-n?
Thënë thjesht, nuk e dimë. Ashtu si shumica e trendeve virale, tërheqja e Labubu-s është e vështirë të shpjegohet - rezultat i kohës, shijes dhe rastësisë që është interneti.

Pekini është sigurisht i kënaqur me rezultatin. Agjencia shtetërore e lajmeve Xinhua thotë se Labubu "tregon tërheqjen e kreativitetit, cilësisë dhe kulturës kineze në një gjuhë që bota mund ta kuptojë", ndërsa u jep të gjithëve mundësinë të shohin "Kinën e ftohtë".

Xinhua ka shembuj të tjerë që tregojnë se "pronësia intelektuale kulturore kineze po bëhet globale": loja video Black Myth: Wukong dhe filmi i animuar i suksesshëm Nezha. 

Disa analistë duken të befasuar që kompanitë kineze - nga prodhuesit e automjeteve elektrike dhe zhvilluesit e inteligjencës artificiale deri te shitësit me pakicë - janë kaq të suksesshme pavarësisht shqetësimit perëndimor për ambiciet e Pekinit.

"BYD, DeepSeek, të gjitha këto kompani kanë një gjë shumë interesante të përbashkët, përfshirë Labubu," tha për BBC News Chris Pereira, themelues dhe drejtor ekzekutiv i firmës konsulente iMpact.

"Ato janë aq të mira sa askush nuk interesohet se janë nga Kina. Nuk mund t'i injorosh."

Ndërkohë, Lababu vazhdon të grumbullojë ndjekës në mediat sociale me miliona që shikojnë pronarë të rinj duke hapur kutinë e blerjes së tyre të çmuar.  

 

Të fundit