Flash News

E-TJERA

The Competition Authority investigates cement manufacturing and wholesale trading enterprises

The Competition Authority investigates cement manufacturing and wholesale

The Competition Authority has decided to open an in-depth investigation into the cement production and wholesale market.

According to the decision of the Competition Commission, the in-depth investigation will analyze the time period from January 1, 2019 to March 31, 2023.

Based on the data collected during the preliminary investigation procedure, the gray cement market in Albania is a market composed of four manufacturing companies that are: "Antea Cement" SHA, "Elbasan Cement Factory" LLC, "Fushë Kruja Cement Factory" LLC and "Colacem Albania" LLC, as well as two importing companies, "Eurotech Cement" LLC, and "Bërdica Cement" LLC.

According to the Competition Authority, for the year 2021, the company with the largest share of the market, referring to domestic sales, was Antea Cement with 45% of the market, followed by Fushë Kruja Cement with 31%, Colacem Albania with about 13%.

The Eurotech Cement company for 2021 occupied about 8% of the market, while the Elbasan Cement company accounted for 6% of the total amount sold in the country. For 2021, a new importing company entered the market, Bërdica Cement, with 1% of the market.

Referring to the total amount imported, produced and exported, again for 2021, the company with the largest share remains Antea Cement with 43% of the market, followed by Fushë Kruja Cement with 36% of the market, Colacem Albania, with 11% of of the market, Elbasan Cement with 5% of the market and Eurotech Cement, with 4% of the total amount of the cement market.

Even for the period January - June 2022, referring only to domestic sales, the company with the highest market share was again Antea Cement with 58%, followed by Fushë Kruja Cement with 15%, Colacem Albania with 13%, Eurotech Cement with 8% and Elbasan Cement with 6% of the market.

Referring to the total amount imported, produced and exported for the period January - June 2022, the company with the largest market share continues to be Antea Cement with 57%. The company Fushë Kruja Cement owned 19% of the market, Colacem Albania 12% of the market, Elbasan Cement 6% of the market and Eurotech Cement Albania 5% of the market.

According to the Competition Commission, the high and growing share (from 45% to 58% for 6 months 2022) of Antea Cement in the import, production and wholesale market of cement is one of the indicators that prove the existence of an enterprise with dominant position in the market. Also, the Bërdica Cement company owns about 89% of the white cement import market.

One of the main criteria that determines the dominant position in the market is the market share occupied by enterprises in the relevant market.

Gjithashtu, tregu i prodhimit të çimentos në Shqipëri ka barriera ligjore në hyrje të tilla si vështirësitë e marrjes së lejeve përkatëse minerare për shfrytëzimin e mineraleve ndërtimore të cilët përdoren si lëndë e parë për prodhimin e çimentos, lejet mjedisore për instalimet e tyre të cilat mund të ndikojnë në shkarkimet dhe ndotjen etj., si dhe barriera ekonomike në formën e investimeve të larta në fabrikat e prodhimit të çimentos.

Referuar të dhënave ekonomike të ndërmarrjeve nën hetim rezulton se për vitin 2021 ndërmarrjet prodhuese dhe importuese të çimentos kanë një normë fitimi nga -0.7% në 11.2%. Ndërmarrja Elbasan Cement Factory rezulton me humbje, ndërsa Antea Cement SHA është ndërmarrja me fitimin më të lartë për vitin 2021.

Në përfundim të analizës, duke marrë parasysh pjesën e tregut të ndërmarrjes Antea Cement, barrierat për hyrjen në treg, fuqinë ekonomike dhe financiare të ndërmarrjes, bazuar në nenin 8 të ligjit nr. 9121/2003, ndërmarrja Antea Cement është vlerësuar si ndërmarrje me pozitë dominuese në tregun e shitjes me shumicë të çimentos.

Megjithatë, Komisioni i Konkurrencës vlerëson se në tregun e shitjes me shumicë të cimentos operojnë edhe ndërmarje të tjera me pjesë tregu të konsiderueshme, si Fushë Kruja Cement Factory, çka bën që të këtë konkurrencë potenciale.

Gjithashtu një ndërmarrje me pjesë të madhe tregu nuk mund të veprojë e pavarur nga klientët që zotërojnë fuqi të mjaftueshme tregu, sepse klientët kanë mundësi për të kaluar drejt furnizuesve të tjerë konkurrentë.

Tregu i importit, prodhimit dhe shitjes me shumicë të çimentos gri, ndahet në nëntregje sipas produkteve: nëntregu i prodhimit dhe shitjes me shumicë të produktit çimento 32.5 e paketuar me thase; nëntregu i prodhimit dhe shitjes me shumicë të produktit çimento 42.5 e paketuar me thasë; nëntregu i prodhimit dhe shitjes me shumicë të produktit çimento 42.5 rifuxho.

Për analizimin e sjelljes së ndërmarrjeve janë analizuar faturat e shitjes dhe blerjes së të gjitha ndërmarrjeve të cilat ushtrojnë aktivitet në këtü treg për të parë nëse ka elemente të kufizimit të konkurrencës si pasojë e marrëveshjeve të ndaluara ndërmjet ndërmarrjeve, si çmime të fiksuara, ndarje e tregjeve etj, duke marrë në analizë çmimet mesatare mujore të prodüktit çimento me thasë 32.5, çimento me thasë 42.5 dhe çimento rifuxho 42.5 për të gjitha ndërmarrjet nen hetim.

Nga analizimi i çmimeve mesatare mujore te ndërmarrjeve të cilat ushtrojnë veprimtarinë e tyre në tregun e importit, prodhimit dhe shitjes me shumicë të prodüktit çimento vërehet se të gjitha ndërmarrjet në muajin mars të vitit 2022 kanë rritur çmimin e shitjes për të gjitha produktet në të njëjtën masë të konsiderueshme dhe masa e ndryshimit që ka pësuar çmimi i shitjes për secilën ndërmarrje është realizuar në të njëjtën periudhë.

Duke iu referuar çmimeve mesatare mujore të aplikuara nga ndërmarrjet për produktin çimento 32.5 me thasë verehet se ritmi i ndryshimit të çmimeve të ndërmarrjeve është i njëjtë për të gjithë periudhën, duke reflektuar një rritje të konsiderueshme në periudhën mars — qershor 2022 dhe trendi i rritjes së çmimit të aplikuar nga ndërmarrjet është i njëjtë.

Nga analizimi i çmimeve mesatare mujore të aplikuara nga ndërmarrjet për produktin çimento 42.5, rifuxho vërehet se ritmi i ndryshimit të çmimeve të ndërmarrjeve është i njëjtë për të gjithë periudhën, duke aritur një rritje të konsiderueshme për të gjitha ndëmarrjet nën hetim e cila varion nga 40% deri në 60%.

Ndërmarrja Antea Cement SHA aplikon çmime më të larta shitje për produktin çimento 42.5 rifuxho sesa ndërmarrjet e tjera në tregun përkatës, si dhe gjatë periudhës janar qershor 2022 masa e rritjes së çmimit të shitjes është më e madhe se konkurrentët e tjerë në treg.

Nga analiza e çmimeve të shitjes vërehet se ritmi i ndryshimit te çmimeve të ndërmarrjeve është i njëjtë për të gjithë periudhën, duke reflektuar një rritje të konsiderueshme në periudhën mars — qershor 2022 dhe trendi i rritjes së çmimit të aplikuar nga ndërmarrjet është i njëjtë, sjellje e cila bie në kundërshtim me nenin 4 të ligjit nr.9121/2003 “Për mbrojtën e konkurrencës.

Based on the analysis of the market for the production and sale of cement products, the Competition Commission has come to the conclusion that, from the evaluation of the behavior of the companies in the market, elements can be observed which may constitute a violation of competition in the sense of articles 4 and 9 of the law no. 9121/2003 "On the protection of competition", with consequences for competition in the market. For this reason, the in-depth investigation procedure has been opened and it is expected that the investigation report will be presented to the Competition Commission within the month of September./ MONITOR

Latest news