Flash News

E-TJERA

Population reduction changes business plans, "blocks" investments

Population reduction changes business plans, "blocks" investments

For entrepreneurs, the results of the 2023 Census are negative signals that in the country there will continue to be a decline in the demand to buy, consumption and the lack of workers will be high.

Consequently, they anticipate revising business plans that will be accompanied by a decline in production and investment.

For many of them, the expansion of export markets to increase the efficiency of investments encounters obstacles from the loss of competitiveness, which comes from the increase in the cost of missing human capital and high taxes.

The results of the census showed that the population of Albania in October 2023 was 2.4 million inhabitants, or 420 thousand less than in the 2011 Census, while the average age of the population reached 42.5 years, 7 years more than in 2011.

After the end of the counting process, it is noticed that there is a high decrease in the number of young people, while the population with people over 65 years old has increased.

When the 2011 census was conducted, there were 268,756 young people aged 15-19 across the country, but in the 2023 Census, their number has halved to only 142,943 people, a 47% decrease.

This age group had the largest decline in the period between censuses, both in number and percentage. The general population decreased by 14.8%, while in young age groups, this ratio was more than twice as high.

Statistics experts explain this decline with the high emigration of young people and families with children after 2016, through the new form of emigration, economic asylum. The age groups 10-14 years old (41%) and 20-24 years old (41%) also suffered a drop of over 40%.

On the other hand, the 90-year-olds had the strongest growth in the general population. The population group aged 85-89 reached 26,443 people in the 2023 census, from 14,738 in 2011, with a 79% increase. The population structure shows a double-digit decline in the ages 0 to 54.

While the growth starts for the age group 55 to 100 years old. The retirement age groups have grown at very high rates (see graphs). The 80-84 age group was the second largest with a 75% increase between the 2011 and 2023 census.

The retirement age population over 65 reached 473,000 people, according to the 2023 census, with a 49% increase from the 2011 census.

The exodus of young people has reduced consumption

According to businesses, young people make up the main part of consumers for food basket products, including meat by-products, such as sausage, ham, soft drinks and alcohol.

Nikolla Tona, manager of the meat processing factory "Tona", in the area of ​​Korça, has raised several times the concern about the decrease in the consumption of meat by-products due to the emigration of young people.

Duke marrë në konsideratë të dhënat e Censit 2023 në vijim pret vetëm përkeqësim të kërkesës. Për rrjedhojë, sipas tij, e vetmja zgjidhje për të operuar në një treg të pakësuar dhe me popullsi të mplakur ndër vite, teksa rrugët për eksport drejt Europë janë “të mbyllura” mbetet shkurtimi i investimeve.

“Parashikojmë furtunë, ditë të errëta, sepse një popullsi e pakësuar me 420 mijë banorë, dhe më e mplakur janë tregues se është larguar mosha më vitale e popullsisë, e cila ka lidhje të drejtpërdrejtë si me tregun e punës, edhe me konsumin.

Për rrjedhojë, për 2 – 3 vitet e ardhshme, do të hezitojmë për të bërë investime të reja, pasi nuk kemi ku mund ta shesim prodhimin, por mbi të gjitha numri i të rinjve është pakësuar.

Pavarësisht ecurisë pozitive të turizmit, është e pamundur që aktiviteti të mbahet me 2-3 muaj sezon turistik”, – pohon drejtuesi i fabrikës së përpunimit të mishit “Tona”, z. Nikolla Tona.

Edhe për z. Kristo Naçi, administrator i kompanisë “Agna Group”, një ndër prodhuesit dhe distributorët më të mëdhenj të mallrave ushqimore dhe pijeve, ndryshimet demografike janë sinjale pesimiste për vijimin e tendencës rënëse së konsumit dhe fuqisë blerëse. Domosdoshmërisht, kjo do të sjellë një plan të ri biznesi, që do të shoqërohet me pakësim të investimeve.

“Në një treg të zvogëluar, ne do të prodhojmë apo importojmë më pak, për rrjedhojë, pritet të ulim investimet. Nuk presim rritje të konsumit, kur numri i popullsisë është zvogëluar.

Përmirësimi do të vinte vetëm nëse do të shtohej fuqia blerëse e konsumatorëve me rritjen e pagës mesatare në nivelin e 1,000 eurove. Vetëm rritja e fuqisë blerëse, nëpërmjet shtimit të pagave, do të arrinte të përmirësonte konsumin në një treg të zvogëluar”.

Në një treg me më pak konsumatorë, të tjerë prodhues pritet të tregohen shumë herë më të matur për investime të reja. “Ne që investojmë në industri apo në rrjetin e supermarketeve, duhet të matemi dy herë para se të vendosim për investime”, pohon Luan Leka, themelues dhe CEO i EHW GMBH.

Përpunuesit e qumështit gjithashtu presin përkeqësim të konsumit nga reduktimi i popullsisë, teksa ndihen të shqetësuar edhe për investimet shtesë të nisura për procesin e automatizimit.

“Aktualisht jemi në investime të reja, por me merak e kemi. Si kompani presim ulje të shitjeve në vijim, për pasojë, edhe reduktim të prodhimit”, pohon z. Saimir Begaj, drejtuesi i fabrikës së përpunimit të qumështit “Erzeni”.

Censi i Popullsisë dhe Banesave 2023 ofron të dhëna mbi numrin zyrtar të popullsisë në një vend, në njësinë më të vogël gjeografike, së bashku me informacionin mbi një numër të zgjedhur të karakteristikave demografike, sociale dhe ekonomike të popullsisë.

Në mënyrë të ngjashme, Censi i banesave ofron numërimin zyrtar të të gjitha banesave në vend, në njësinë më të vogël gjeografike, së bashku me informacionin mbi një numër të zgjedhur të karakteristikave të banesave.

Pasi u shty për tre herë rresht, Censi i Popullsisë dhe Banesave nisi më datën 18 Shtator 2023 dhe puna në terren zgjati 6 javë për identifikimin e plotë të popullsisë dhe banesave.

Censi i Popullsisë dhe Banesave 2023 është Censi i 12-të, që kur Shqipëria u shpall shtet i pavarur në vitin 1912. ku Censi i parë u krye në vitin 1923 nga qeveria e Nolit, ku në vend rezultuan 823 mijë banorë. Pas censit të parë në Shqipëri janë bërë gjithsej 11 regjistrime të popullsisë me periodicitet një herë në 10 vite.

Ndërsa regjistrimi i fundit i popullsisë gjatë periudhës komuniste u bë më vitin 1989. Në atë periudhë, numri i banorëve të regjistruar ndonjëherë brenda territorit zyrtar të Shqipërisë arriti në 3,182,400 banorë, me zgjerim 23% në një dekadë.

Që prej Censit të vitit 1989, metodologjia e tij ka ndjekur gjithnjë e më shumë rekomandimet ndërkombëtare për procesin e numërimit të popullsisë. Në 30 vitet e tranzicionit janë kryer vetëm dy regjistrime, ai i vitit 2011 dhe i vitit 2011.

Rënia e popullsisë në qarqe, si ndikoi te konsumi?

Ndërmjet 2011 dhe 2023, popullsia ka pësuar rënie në të gjitha qarqet e vendit kurse për Tiranën ka rritje me vetëm 1,2%.

Nga të dhënat e Censit, rënia më e madhe e popullsisë në përqindje ka ndodhur në Shkodër, me 28,3% banorë më pak krahasuar me të dhënat e 2011 dhe në Kukës, me 27,3%, teksa popullsia e Tiranës, gjatë kësaj periudhe, është shtuar me vetëm 1,2%.

Rritja e popullsisë në Tiranë dhe rënia në qarqet e tjera rezulton në rritjen e përqindjes së popullsisë banuese në Tiranë, nga 26,8% në 2011 në 31,6% në 2023.

Përafërsisht një e treta e popullsisë shqiptare (31,6%) banon në Qarkun e Tiranës.

Qarku i dytë me përqindjen më të lartë të popullsisë është Fieri, me rreth 10,0%, ndjekur nga Qarku i Elbasanit, me 9,7% ndaj popullsisë gjithsej. Kukësi dhe Gjirokastra kanë përqindjen më të ulët, me 2,6% dhe 2,5% të popullsisë përkatëse.

Një faktor tjetër që tregon shpopullimin e Shqipërisë është edhe përbërja e familjeve. Në vitin 2011, pjesa më e madhe e familjeve ishin me 4 anëtarë (23,1%). Ndërkohë që në vitin 2023, pjesa më e madhe e familjeve janë me dy anëtarë, 28,5%.

Për ekspertët, kjo tregon që familjet e reja kanë ulur tendencën për të bërë fëmijë ose/dhe në Shqipëri kanë mbetur prindërit pa fëmijët e tyre që kanë emigruar.

Që nga importuesit e drithërave, të produkteve të shportës ushqimore, përfshirë orizin, sheqerin, vajin të lulediellit, prodhuesit e pijeve freskuese, të bukës, të ëmbëlsirave, baret dhe restorantet kanë ngritur shpeshherë shqetësimin se largimet e popullsisë në emigracion prej disa vitesh kanë përkeqësuar ecurinë e kërkesës.

Tendenca rënëse për blerje, për shkak të emigracionit, veçanërisht në rrethe është ndier edhe nga prodhuesit e ujit të pijshëm të ambalazhuar.

“Në 2 -3 vitet e fundit është konstatuar që në shumë rrethe gjatë muajve të dimrit, me përjashtim të Tiranës, konsumi ka pasur rënie të lartë. Shkak i rënies së kërkesës mbetet rritja e emigracionit të popullsisë në rrethe”, pohon Thanas Siveri, administrator i fabrikës së ujit “Lajthiza”.

Për presidentin e Qendrës së Eksporteve Shqiptare, z. Alban Zusi, rezultatet e Censit 2023 treguan se spiralja e rënies së konsumit do të vijojë të thellohet.

“Rënia e popullsisë do të vazhdojë të ulë kërkesën për të blerë, do të ulë konsumin dhe do të ulet numri i punonjësve. Bizneset do të jenë të detyruara të prodhojnë më pak, pasi kanë më pak treg për shitjen e prodhimit. Gjithashtu të investojnë më pak. Por më pak prodhim dhe investime do të thotë se do të kemi më pak të punësuar”.

Nuk pritet rënie e blerjeve për veshje të lira, ndërsa tregu i veshjeve firmato pritet të hezitojë për investime

Tregu i veshjeve me stil, por me çmime të lira, pavarësisht ndryshimeve demografike, pret ecuri pozitive të shitjeve. Por sipërmarrësit e markave të njohura të veshjeve firmato pritet të hezitojnë për investime të reja.

Mehmet Memo, menaxher i kompanisë “LC WAIKIKI Retail AL Sh.p.k” për Shqipërinë dhe Maqedoninë e Veriut, tha për “Monitor” se pavarësisht se ka pasur ulje të numrit të popullsisë, referuar edhe censit të fundit që pas pandemisë, tendenca është në rritje.

“Edhe pse është ulur numri i popullsisë, ecuria e shitjeve në 6-mujorin e parë ka rezultuar me rritje të volumeve me 20%. Kjo ecuri pozitive e shitjeve që pas pandemisë së Covid-19 nuk i ka ndryshuar planet e kompanisë për zgjerim të mëtejshëm, për pika të reja shitjesh.

Aktualisht 6-mujori i parë i 2024-s është nga vitet me ecurinë më të mirë historike të kompanisë. Edhe parashikimi për pjesën e dytë të vitit mbetet që shitjet të vazhdojnë me ritme të qëndrueshme të rritjes”.

Sipas tij, kjo ecuri pozitive ndikohet nga disa faktorë:

Së pari, formalizimi i ekonomisë, si një proces i vazhdueshëm, por i ngadaltë ku ka një transferim të shitjeve nga tregu tradicional në atë të organizuar.

Së dyti, rritja e të ardhurave familjare, e cila ka sjellë rritje të shpenzimeve për konsum.

Së treti, rritja e numrit të turistëve, të cilët kanë ndikim që vlerësohet rreth 7-10% të volumit të shitjeve.

Së katërti, ulja e çmimeve të shitjes ka sjellë zgjerim të target grupit tonë dhe ka pasur ndikim pozitiv në ecurinë të shitjeve.

Era Xhabafti, zv.menaxhere e përgjithshme e kompanisë “Mini Invest Albania”, që tregton veshjet e markës luksoze “Boggi Milano”, pohon se edhe pse ndër vite në Shqipëri është reduktuar numri i popullsisë, mbështetur edhe nga rezultatet e të dhënave zyrtare, në tregun e veshjeve firmato nuk ka pasur rënie të kërkesës.

Sipas znj. Xhabafti, të dhënat për numrin e popullsisë janë një nga treguesit kryesorë, së bashku me të dhënat e numrit të turistëve që kërkohen nga partnerët e huaj për orientim plan biznesesh.

"Considering the results of the 2023 Census, I think there will be a step by foreign partners for investments in the domestic market. So far, the demand has not decreased, influenced by the decrease in the population, but it is expected that after a year there will be a downward trend, as a result of the reduction of the market."

Fewer bars and restaurants are expected

In recent years, bar and restaurant businesses have raised concerns about a drop in consumption after the end of the tourist season, influenced by immigration and the decline in consumer purchasing power.

The emigration of the population, especially young people, has affected the attendance of bars by locals, while compensating with tourists only during the summer months is not seen as a sustainable choice.

Since the beginning of the 90s, the business of bars and restaurants remains one of the most favorite for Albanians. There are a total of 15,500 bars in the country, from 22,000 in 2015, being the second most preferred activity in the country, after the minority business.

The president of the Association of Bars and Restaurants, Enri Jahja, says that taking into consideration the data on the decrease of the population, especially with the high departure of young people and the economic difficulties of these structures, the reorganization of the sector is seen as necessary.

"The number of bars and restaurants should have been reduced 5 or 6 years ago, so as not to cause social drama among employees and investors. But this is not happening and there are many businesses that are stuck, but do not know what to do.

They stay in this business because they have debts and are waiting for some magic to come in the summer months, while things are getting more and more difficult".

The business of bars and restaurants reached its peak in 2016, when their number reached almost 19 thousand.

Then there was a continuous decline in line with the new cycle of immigration, which reduced their attendance, but also with the creation of larger lines of bars, which competed with small cafes.

In 2021, the number of bars and restaurants fell to 14.7 thousand, the lowest level since 2013. However, in 2022 there was also an increase in the number of bars and restaurants for the first time since 2016. Their number increased by 4%, reaching 15.3 thousand, from 113 thousand which is the total number of enterprises in the country.

Compared to some European countries, the activity of drinks and food service in Albania is among the highest.

In Albania, according to INSTAT, beverage and food service activities account for 13.5% of the total.

Spain and Italy, which are the two most touristic countries in Europe, have respectively 7.8% and 5.9% of businesses focused on beverage and food service activities.

The countries that pay less "attention" to the cafe business are Norway (2.2%), Poland (2.2%), Estonia (2.1%). While after Albania, Bosnia-Herzegovina is ranked, with 11.3%, followed by Switzerland with 8.9%, Greece 8.5%, Serbia 8.4%./Monitor

Latest news