Flash News

KRYESORE

A do të hapen negociatat në 2019-ën? Soreca: Vendi ka nevojë urgjente për reforma

A do të hapen negociatat në 2019-ën? Soreca: Vendi ka nevojë

Ambasadori i BE-së në Shqipëri, Luigi Soreca i kujton qeverisë shqiptare se 2019-ta është një vit i rëndësishëm për përmbushjen e disa sfidave për të filluar procesin e negociatave.

Në një intervistë për “Monitor”, ai shprehet se qeveria shqiptare duhet të përqendrohet që të realizojë gjithçka që ka në dorë për t’u paraqitur me të gjitha ‘detyrat e shtëpisë’ të kryera përpara takimit të qershorit 2019.

Soreca shton se vendi ynë ka disa sfida në këtë vit, duke iu referuar atyre institucionale. Ekziston një nevojë e qartë për rritjen e kapaciteteve dhe efikasitetit të administratës publike, si dhe për zbatimin e parimeve të qeverisjes së mirë, si menaxhimi i mirë i financave publike dhe prokurimi publik transparent.

“Përfundimet e Këshillit të Ministrave të BE-së të qershorit të kaluar kanë identifikuar qartë rrugën që duhet ndjekur për të filluar negociatat e anëtarësimit. Komisioni Europian do të paraqesë Raportin e tij Vjetor në pranverën e 2019-s, i cili do të shqyrtohet nga Shtetet Anëtare në Këshillin e Bashkimit Europian në qershor.

Kujtoj se Komisioni Europian ka rekomanduar tashmë në Raportin e tij të fundit Vjetor, në fillim të këtij viti, hapjen negociatave me Shqipërinë dhe se Parlamenti Europian e ka konfirmuar së fundmi qëndrimin e tij në favor të fillimit të negociatave kur miratoi Rezolutën e tij mbi Raportin e Komisionit. Përfundimet e Këshillit të qershorit të kaluar nuk shtuan ndonjë kusht të ri për hapjen e negociatave.

Shqipërisë iu kërkua përparim i mëtejshëm në prioritetet e vendosura në vitin 2014, si dhe arritjen e rezultateve të prekshme dhe konkrete në luftën kundër korrupsionit dhe krimit të organizuar. Është thelbësore që Shqipëria të fokusohet tani në arritjen e këtyre rezultateve, në mënyrë që t’i mundësojë Komisionit Europian të konfirmojë rekomandimin e tij, si dhe t’u tregojë Shteteve Anëtare se është arritur progres i mjaftueshëm.

Është e rëndësishme që tani të gjitha përpjekjet dhe burimet të orientohen drejt këtij objektivi të rëndësishëm për vendin dhe qytetarët e tij. Vendimi përfundimtar për të hapur negociatat e anëtarësimit nuk mund të merret si i mirëqenë dhe do të varet nga veprimet që Shqipëria do të vazhdojë të ndërmarrë në muajt e ardhshëm. Do të ishte një gabim i madh nga ana e Shqipërisë që të mos përqendrohej tani për të bërë gjithçka që është në kompetencën e saj për t’u paraqitur me dokumentet në rregull në takimin e qershorit.

Ka shenja shumë inkurajuese që na thonë se arritja e këtij objektivi është e mundur. Progresi i rëndësishëm i kohëve të fundit i bërë në zbatimin e reformës në drejtësi me themelimin e Këshillit të Lartë të Prokurorisë dhe Këshillit të Lartë Gjyqësor, përfaqëson një hap të madh, duke i hapur rrugë emërimit të gjyqtarëve në Gjykatën e Lartë, Prokurorit të Përgjithshëm, si dhe gjyqtarëve dhe prokurorëve në SPAK dhe BKH. Këto zhvillime tregojnë se reforma në drejtësi po funksionon dhe është e pakthyeshme.

Po ashtu, masat ligjzbatuese të kohëve të fundit kundër krimit të organizuar, janë mirëpritur. I përgëzoj shumë këto zhvillime. Është absolutisht thelbësore që të sigurohet qëndrueshmëria e rezultateve të arritura deri më tani. Vendi duhet të bashkohet për të arritur këtë qëllim historik. Gatishmëria e Shqipërisë varet në mënyrë thelbësore nga një konsensus i fortë midis të gjitha partive politike për të punuar së bashku në interes të të gjithë qytetarëve shqiptarë.

Për shembull, duke finalizuar punën për reformën e Kodit Zgjedhor, një komponent thelbësor i Konkluzioneve të Këshillit të qershorit të kaluar. Është bërë një punë shumë e mirë dhe konstruktive, në kuadër të aktiviteteve të Komisionit të Posaçëm Parlamentar. Ne u bëjmë thirrje të gjitha palëve që të tregojnë tani përgjegjësi dhe t’i shfrytëzojnë të gjitha këto përpjekje për të gjetur një marrëveshjeje për një propozim të përbashkët për ndryshime në ligjin zgjedhor, i cili mund të miratohet sa më parë.

I pyetur se cilat janë problemet më urgjente në vendin tonë, ambasadori i BE tha:  “Shqipëria ka bërë përparim të rëndësishëm që nga vitet ’90. Është një vend shumë i ndryshëm krahasuar me atë që ekzistonte në kohët e komunizmit. Pasi kemi thënë këtë, ka ende sfida të rëndësishme institucionale dhe strukturore për t’u adresuar. Sa u përket sfidave institucionale, ekziston një nevojë e qartë për rritjen e kapaciteteve dhe efikasitetit të administratës publike, si dhe për zbatimin e parimeve të qeverisjes së mirë, si menaxhimi i mirë i financave publike dhe prokurimi publik transparent, si çështje shumë të rëndësishme.

Nevojiten më shumë përpjekje për konsolidimin fiskal, duke përmirësuar mbledhjen e të ardhurave dhe duke reduktuar borxhin publik. Ekziston nevoja për shtimin e zbatimit të shtetit të së drejtës dhe për një barrë rregullatore të reduktuar mbi bizneset. Përpjekjet për të adresuar këto sfida do të rrisnin besueshmërinë e institucioneve shtetërore, do të siguronin konkurrencë të drejtë dhe do të mundësonin ekonominë e lirë të tregut. Kjo do të mundësonte një klimë të favorshme investimi dhe do të krijonte terren për rritjen e investimeve të huaja në vend.

Sa u përket sfidave të reformës strukturore, vendi ka nevojë urgjente për reforma që do të nxisin konkurrencën dhe zhvillimin në Shqipëri, reforma që do të mundësonin pjesëmarrjen aktive të Shqipërisë në Zonën Ekonomike Rajonale të Ballkanit Perëndimor, çka do ta ndihmonte Shqipërinë të diversifikonte eksportet e saj dhe investimet vendase dhe të huaja në vend. Shqipëria duhet të rrisë performancën e saj në aspektin e gatishmërisë teknologjike, si dhe të sofistikimit të biznesit dhe inovacionit, që po bëhet po aq e rëndësishme sa edhe faktorë të tjerë nxitës bazë, si infrastruktura dhe tregjet, që funksionojnë mirë.

Reformat në sektorin e energjisë, transportit dhe ndërlidhjes, në sektorit e ujit, turizmit dhe bujqësisë, të ndjekura nga vlerësimi i duhur i rrezikut fiskal, janë gjithashtu të nevojshme. Këto duhen shoqëruar me masa për politika që synojnë të sqarojnë titujt e pronësisë, të formalizojnë ekonominë dhe të mbështesin aftësitë sipërmarrëse dhe njohuritë financiare. Këto masa do të mundësonin një mjedis biznesi më të favorshëm, që do të krijonte më shumë vende pune dhe do të nxiste rritjen e ekonomisë.

Është e qartë se këto reforma nuk mund të ndodhin brenda natës. Ato janë rezultate të planifikimit strategjik, të koordinimit institucional dhe ndihmës së shënjestruar. BE-ja punon ngushtësisht me qeverinë shqiptare për ta mbështetur punën e saj për këto reforma, veçanërisht me ndihmën tonë financiare. Vetëm për të dhënë një shembull, BE-ja e mbështet Shqipërinë me rreth 50 milionë euro për të përmirësuar menaxhimin financiar publik.

Kjo përfshin përmirësimin serioz të kapaciteteve për mbledhjen e të ardhurave dhe përmirësimin e përgatitjes dhe zbatimit të buxhetit. Ne, gjithashtu, mbështesim modernizimin e prokurimit publik, kontrollin e brendshëm financiar dhe auditimin e jashtëm. BE-ja monitoron rregullisht zhvillimet në Shqipëri lidhur me detyrimet e MSA-së dhe do të vazhdojë t’i mbështesë shumë fuqimisht reformat sektoriale në përgatitjen për anëtarësimin në BE”.

Të fundit